Kontakt

Styrelsen för bostadsrättsföreningen Rönnby kontaktar du i ärenden som gäller exempelvis medlemskap, lägenhetsöverlåtelser, andrahandsuthyrning, renovering, nycklar till lägenheten respektive nyckelbrickor (taggar) till gemensamma utrymmen så som entré, tvättstuga eller miljöbod, klotter och skadegörelse inomhus samt om du har förslag eller vill lämna in en motion.
Telefonkontakt: Du når vanligtvis någon i styrelsen per telefon under dagtid, vardagar (M – F): 073-024 28 30. Svarar ingen, tala kort och tydligt om ditt ärende samt telefonnr då vår ambition är att återkoppla inom 48 timmar.
Meddelanden kan du också lämna i styrelsens postbox som finns i källaren i varje hus. Det går också bra att mejla: styrelsen@brfronnby.se

Föreningens organisationsnummer är 778000-7410

Styrelsen för samfälligheten Rönnen kontaktar du i ärenden som exempelvis gäller yttre fastighetsskötsel så som gräsklippning och snöröjning men även uteplatser, lekplatser, planteringar osv, garaget med tillhörande nyckelbrickor/taggs och parkeringar, hyreskontrakt avseende motorfordons-parkering, klotter och skadegörelse utomhus.
Expeditionstid: Måndagar kl 17.00 – 18.00 har de öppet för besök på fastighetsexpeditionen, Släggkastargatan 5.
Telefonkontakt: Ni kan också nå Rönnenstyrelsen på telefon 070-633 21 96   på följande telefontider:
Måndagar: 12.00 -13.00 och 17.00 -18.00
Torsdagar: 12.00 -13.00 och 17.00 -18.00

Det går också bra att mejla: samf.ronnen@bredband.net

Styrelsen för bostadsrättsföreningen Rönnbyborg kontaktar du som söker information om  vår grannförening som omfattar de sex höghusen med adress Släggkastargatan 9 -14 respektive 16.
Expeditionstid: Tisdagar kl  17.30 -18.30 har de öppet för besök på fastighetsexpeditionen, Släggkastargatan 5.
Telefonkontakt: Ni kan nå Rönnbyborgsstyrelsen på telefon 073-33 23 545 på följande telefontider:
Måndagar: 9.00 -10.00
Torsdagar: 9.00 -10.00
Det går också bra att mejla: styrelsen@brf-ronnbyborg.se
Föreningen har en egen hemsida: www.brf-ronnbyborg.se

Övriga kontakter:

Felanmälan, funktionsfel, vardagar kl 07.00 – 16.00, kontakta MARK,             021-475 65 65 eller mejla: fel@markbolagen.se

Felanmälan, akuta fel, vardagar 16.00 – 07.00 och helger, kontakta MARK 021-35 01 00 (OBS! Gäller akuta fel under kvällar, nätter och helger som måste åtgärdas omgående)

Felanmälan, maskinutrustningen tvättstugorna, vardagar kl 07.00 – 16.00, kontakta EA Gruppen, 021-10 24 58  Se vidare anslag i tvättstugan

Felparkerade fordon inne på området, vid källarnerfarter eller på gäst-parkeringen, kontakta Nokas Security/Bevakningstjänst:  021-31 45 60

Felparkerade fordon på Släggkastargatan, kontakta Västerås stads parkeringsövervakning:  021-39 17 52

Månadsavgift eller överlåtelse (kontrakt vid lägenhetsförsäljning), kontakta MBF, Mälardalens Bostadsrättsförvaltning,   021-40 33 00,
öppet M, O – F kl 08.00 – 16.00, Ti kl 08.00 – 18.00

Skadedjur, kontakta Nomor, tala om att föreningen har fastighetsförsäkring hos Trygg Hansa och därmed automatiskt avtal med Nomor och utan extra-kostnader,  0771-122 301

Support för  tv och bredband gällande Telia Sverige AB, kontakta Telia kundtjänst, privat, 90 200

Vardagssysslor med fallrisk, gratis hjälp för den som är 67 år eller äldre, kontakta Arosfixarna, 020-25 90 00

Återbruket Gryta, Gryta avfallstation, Returvägen 20, telefon:  021-39 35 88,
öppet helgfria vardagar M – F kl 07.00 – 16.00

Övriga återbruk, Bäckby, Hälla, Stenby, Ängsgärdet
öppet M – To kl 07.00 – 19.00, F kl 07.00 – 17.00, Lö – S kl 10.00 – 15.00